Keyif Veren Sunum Dersi_ Renkler ve Sınıf Uygulamaları
ÖRAVKEYİF VEREN SUNUM 3.ÖDEV“RENKLER VE UYGULAMA ADIMLARI”KONU: Farklı öğrenme biçimlerine göre yapılandırılmış ders uygulaması. ÖĞRENME AKIŞI DERS TASARIM ÖRNEĞİ Dersin Adı: Fen ve TeknolojiSınıfı: 4Ünite: Vücudumuz Bilmecesini ÇözelimKazanımlar: Vücudumuzda sert bir yapıya sahip kemiklerden oluşan bir iskeletin olduğunu belirtir. İskeletin temel kısımlarını model ve/veya şema üzerinde gösterir.Malzemeler: Tel, peçete, silgi, iskelet modeli, bulmaca ÖĞRENME AKIŞI BASAMAKLARI 1- Merak Uyandırma: Öğretmen sınıfa bir elinde iskelet modeli bir elinde de tel ve peçete ile girer. Öğretmen masasına iskelet modeli bırakır peçeteyi kıyafet gibi basitçe keserek düz bir zeminde dik durabilir mi? sorusuna dik duramaması cevabı alınır. “Vücudumuz şarkısı” birlikte söylenerek konuya istek arttırılır. 2- İlgiyi Odaklama: Nöbetçi olan iki öğrenciyi kendisine yardımcı olması için görevlendirir. Birisine peçeteyi diğerine de silgiyi tutması istenir. Telden basit bir tel adam modeli yapılarak silgiye batırılır. Dik durmayan kesilmiş peçeteyi tel adama giydirdikten sonra peçetenin dik ve düzgün durmasını sağlayan nedir? Telin görevini vücudumuzda hangi yapı üstlenmek- tedir? soruları sorularak iskeletimize ilgi odaklanır. İskelet modeli üzerinde iskeletimiz nelerden oluş- muştur sorusuyla kemiklerin inlenmesi sağlanır. Hareketimizin çoğunu sağlayan bölümün kol ve ba- cak kemiklerimiz olduğu, iç organlarımızı koruyan bölü- mün göğüs kafesimiz olduğu, Vücumuzun dik durmasını sağlayan ‘S’ harfine benzeyen bölümün omurgamız ol- duğu ve beynimizi dış etkilerden koruyan bölümün kafa- tasımız olduğu açıklanarak incelettirilir. İskeletimizin 4 kısımdan meydana geldiği 1.Kafatası 2.Omurga 3.Göğüs kafesi 4.Kollar ve bacaklar olduğu birlikte gösterilerek belirtilir. 3- Öğrenme Deneyimi: Projeksiyon destekli evitamin üzerinden vücudumuz kısımları görsellenerek pekiştirilir. Önceden hazırlanıl- mış olan bulmacalar öğrencilere dağıtılarak belirtilen ifadelere karşılık gelen iskeletimizin kısımlarının bulmaca üzerinde yerleştirilmesi istenilir. 4- Deneyim Paylaşımı: Bulmacadaki ifadelere karşılık gelen, yerleştirdikleri iskeletin kısımları cevaplarını karşılaştırırlar ve ikişerli gruplar halinde birbirleri üzerinde iskeletin kısımlarının nerelerde bulunduğunu canlandırılması yapılır, öğrendikleri deneyimleri paylaşmalarına fırsat tanınır. Özgür ÖĞÜT Osmangazi-BURSA Örav_KZERenkli Sınıf Uygulamalarından görüntüler -->http://www.izlesene.com/kanal/ozgurogut -->İskelet sunumları
Ü.Erçin KİMMET & Hatice HARDURA
Ü.Erçin KİMMET & Hatice HARDURA
Görüntülenme Sayısı: hesaplanıyor...